Meslek hayatımda en korktuğum söz "Dün baktığın hasta var ya!" Önce soğuk bir rüzgar eser içimde ve gerçekten içim üşür. Saniyeler geçmez olur. Ağustos sıcağında bile kutupları yaşarım ve kaderime razı olup, cümlenin devamını beklerim (Mor Şaşkın Kafa Emojisi!). En basit "Acil Servise Tekrar Başvuru" bile olsa, ömrümden ömür gider.
Bir de "Bu gün x polikliniğinde muayene oldum. İlaçları aldım ama şikayetim geçmedi. Bende bir serum taktırayım diye acile geldim" sözü var. Bu sözü duyunca, beynime doğru ateş basar. Sanki içimde bir volkan kaynar.
"Acil Servise Tekrar Başvuru" ile ilgili çalışmalar incelenecek olur ise en sık başvuru tanısı, şu meşhur "ÜSYE". Yani grip, yani soğuk algınlığı, yani faranjit, yani tonsillit, yani "Yeşil Alan Hastası"…
Peki, bu hasta niye ‘Acil Servise Tekrar Başvuru’ yapar? Ateşi düşmemiştir. Kas ağrıları düzelmemiştir. Serum taktırmak istemektedir, v.s.
Poliklinikten bakılan bu ve "Acil Servise Tekrar Başvuru" potansiyeli olan hastalara iki dakika zaman ayırıp, bilgi verilir ise Acil Servise Tekrar Başvuru ihtimalinin önüne geçilebilinir.
Ben hastalarıma bu konuda şunları söylüyorum. Gerçi biraz papağan gibi aynı sözleri tekrar ediyorum ama, olsun.
Ayrıca bu tavsiyeleri yazılı veriyorum. En fazla iki dakikamı alıyor. Bu sayede ‘Acil Servise Tekrar Başvuru’ sayımı azaltıyorum. İtiraf edeyim ki, zaman konusunda ben Üniversite, Eğitim ve Araştırma, Devlet Hastanesi Acil Hekimlerinden çok daha fazla şanslıyım. Özel hastanede çalışıyorum ve hastaya ayıracak bol, bol zamanım varv(Utangaç Kafa emojisi!). Bir günde bin, iki bin hasta gelen acil servislerde bu tavsiyeler yapılabilir mi? Zor, gerçekten zor. Gerçi acil servis çalışanlarının literatürlerinde ‘zor’ ‘imkansız’ gibi kelimeler bulunmaz. Poliklinik yapan veya Aile Hekimi arkadaşlarım bu tavsiyeleri yapabilirler, değil mi? İnanın bu sayede ‘Acil Servise Tekrar Başvuru’ oranını azalmasında katkı sağlanacaktır.
Şu konu unutulmamalıdır ki; ne kadar kalabalık olursa olsun, ne kadar çok sırada bekleyen hasta olursa olsun, BİZ BAKTIĞIMIZ HASTADAN SORUMLUYUZ. Bu nedenle;
Hastayı bilgilendirmeden gönderme! Do not do it!
Bu makale 10.12.2019 07:50:39 tarihinde eklenmiş ve toplam
kere okunmuştur.
2025© Bu sitenin tüm hakları saklıdır.