Bayramda Nasıl Beslenelim

Beslenme ve Diyet / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Bayramda Nasıl Beslenelim

Ramazan ayı ile itibaren değişen beslenme listemizi değiştirme vakti, ama bayramda karşılaştığımız lezzetlere hayır demek ise oldukça zor.




Huzur ve bereketin simgesi Ramazan Ayının sonuna gelmekteyiz. Ramazan ayı ile itibaren değişen beslenme listemizi değiştirme vakti, ama bayramda karşılaştığımız lezzetlere hayır demek ise oldukça zor.

Yazarlarımızdan Uzman Diyetisyen Selcen Karagülle bayramda beslenme konusunda nelere dikkat edeceğimizi şöyle listeledi:

Bayramda Dikkat Edilecekler Listesi

  • Güne hafif bir kahvaltı ile başlamaya özen gösterin. Salam, sosis, sucuk, poğaça, börek gibi yağlı yiyecekler yerine proteinden zengin yumurta, peynir gibi besinler ayrıca liften zengin bol yeşillik ve söğüş gibi salatalar tercih edilmelidir.
  • Aşırı miktarda yemekten kaçınılmalı az az sık sık  beslenilmeli. Besinler çok iyi çiğnenmeli ve günlük öğün düzeni 3 ana, 2 ara öğün olarak düzenlenmelidir.
  • Mümkünse öğlen et/tavuk/balık gibi proteinden zengin besinler tercih edilmeli; akşamları ise sebze yemekleri tercih edilerek akşam atıştırılmakları minimuma düşürülmelidir.
  • Kabızlık durumu ile karşılaşmamak için mümkünse su tüketimine dikkat edilmeli ve evde kısa yürüyüşler yapılmalıdır.
  • Yemek pişirme yöntemlerinden kızartma yerine, haşlama yada fırın seçenekleri tercih edilmelidir.
  • Şerbetli ağır tatlılar yerine sütlü tatlılar ve meyveler tercih edilerek midenin da sağlıklı olması sağlanılabilir.
  • Çay, kafeinli içeceklerin miktarı sabit tutulmalı bunlar yerine su ve bitki çayları tercih edilmelidir.
  • Ramazan ayında su tüketimi azaldığından su tüketimine gereken önem verilerek içilen su miktarı yavaş yavaş arttırılmalıdır.

Güvenilir sağlık haberleri sağlıkçıyız da.




Bu haber 23.5.2020 01:22:31 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : Özel Haber

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Güncel Koronavirüs Sayıları - KOVID-19 HARITASI

  • Avrupa'da Son 24 Saat

  • Kovid-19 Tanı Merkezi

  • Postür Bözukluğu

  • Sağlıkçılar Bayramı Ailelerinden Uzak Geçiriyor

  • Bayrama Hafif Kahvaltı İle Başlayın

  • Diyabet Hastaları Bayramda Dikkat

  • İnönü Üniversitesi Kovid-19 Tanı Kiti Geliştirildi

  • Çin'de yeni Vaka Yok

  • Türkiye'de Son 24 Saat

  • Dünya'da Son 24 Saat

  • Binlerce Öykü İçin Donör Olun

  • Arap Ülkelerinde Son 24 Saat

  • Bayramda Nasıl Beslenelim

  • Türkiye ve Rusya Arasında Aşı Anlaşması

  • Çocuk ve Gençlerin Kovid-19'a Yakalanma Riski Yetişkinlerden Yarı Yarıya Daha Az

  • Afrika'da Kovid-19

  • Güney Sudan'da Kabinenin Neredeyse Tamamı Kovid-19'a Yakalandı

Benzer Haberler