İftar Sonrası Hazımsızlık ve Mide Şikayetleri

Genel Sağlık / SAĞLIĞINIZ İÇİN

İftar Sonrası Hazımsızlık ve Mide Şikayetleri

İftardan sonra hemen koltuğa geçip oturmak veya televizyonu karşısına geçmek yerine evde veya dışarıda kısa süreli bir gezinti yapmak yararlı olabilir.




Haber sitemiz yazarlarından Prof. Dr. Ebubekir Şenateş İftar sonrası gelişen şişkinlik, hazımsızlık gibi mide şikayetleri için ne yapabileceği konusunda şunları söyledi;

Ramazan orucunda günlük yeme içme alışkanlığımız değişmektedir. Sahurdan sonra, uzun süren açlık sonrası, insanlar normalden fazla yemek içmek şeklinde bir düzene geçilmektedir.

Bunun sonucu olarak iftar sonrası insanlarda midede şişkinlik, hazımsızlık, mide içi basıncın artmasına bağlı olarak bazen reflü şikayetleri, bazen mide ağrısı, mide yanması şeklinde şikayetler gelişebilir. Özellikle gastrit, reflü ve ülseri olanlarda bu şikayetler daha belrigindir. Bu şikayetlerin temelinde; uzun süren açlık sonrası normalden fazla mide asidi salgılanması ve iftarda kısa sürede fazla gıda alımına midenin uyum göstermedeki zorluğudur.

Bu şikayetlerin üstesinden gelmek mümkün

Oruç tutarken dengeli beslenmeye dikkat edilmelidir; sahur yapılması önem arz eder. Çünkü sahur yapılmazsa, uzun süren açlık nedeniyle iftarda aşırı yemek yenilmesi göndeme gelir. Sahurda da yağlı, kızartmalı yiyeceklerden kaçınılmalı ve süt ve süt ürünleri gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı veya çorba, sebze ve zeytinyağlılar tercih edilmelidir.

İftarı hurma, su veya zeytin ile açtıktan sonra büyük porsiyonlar şeklinede yemek yemkten kaçınılmaldır. Unsuz hazırlanmış çorba ile devam ettikten sonra 15-30 dakika ara vermek yararlı olabilir. Kızartılmış, kavrulmuş veya tütsülenmiş yiyecekler yerine, ızgara, haşlama veya fırnda yapılan yemekler tercih edilmelidir. Sebze yemekleri zeytinyağlı veya etli tüketilebilir.

İftardan sonra hemen koltuğa geçip oturmak veya televizyonu karşısına geçmek yerine evde veya dışarda kısa süreli bir gezinti yapmak yararlı olabilir.

İftarda şeker içeriği yüksek olan beyaz ekmek, pirinç pilavı, hamur işleri veya şerbetli tatlılar yerine, glisemik indeksi düşük olan bulgur, kepekli makarna, esmer ekmek tüketmek yararlı olabilir.

Doğru sağlık haberleri sağlıkçıyız da.




Bu haber 19.5.2020 17:20:03 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Hareketsiz Yaşam ve Sağlıksız Beslenme Alzaymır Riskini Artıyor

  • Aşı 2021 Başında Kullanıma Hazır Olabilir!

  • Bilimsel Çalışmalar Maske Kullanımının Kovid-19 Virüs Yükünü Azalttığını Gösterdi

  • Türk Kalp Vakfından Kalp Sağlığı İçin Bilimsel 6 Tıbbi Öneri

  • Üstün Zekalı Bireylerde Yüksek Beklenti Başarısızlığa Sebep Olabilir

  • İstanbul Eczacı Odası Atürre Aşısı Hakkında Bilgilendirme Broşürü Hazırladı

  • Türkiye'nin Koronavirüsle Mücadelesinde Son 24 Saatte Yaşananlar

  • Koronavirüs Salgınında Dünyada son 24 saat

  • Kocaeli Üniversitesinde Kovid-19 aşı denemelerine başladı

  • Keçiören EAH'sinde Yaşanan Arbede Üzerine Prof. Dr. İbrahim İkizceli, Cüneyt Özdemir İle Zoom Üzerinden Durum Değerlendirmesi Yaptı

  • Hashimoto Hastalığı Kilo Vermeye Engel Olabiliyor

  • Ailevi Yüksek Kolesterol

  • Türkiye'nin Koronavirüsle Mücadelesinde Son 24 Saatte Yaşananlar

  • Koronavirüs Salgınında Dünyada son 24 saat

  • İyi Beslen, Stresten Uzak Dur ve Egzersiz Yap

  • Kovid-19 Tedbirlerini İşaret Diliyle Anlattılar

  • Kovid-19 Baş-Boyun Kanserlerinde Tanı Koyma Sürecini Geciktiriyor

  • Sağlıkta Şiddete Ağır Yaptırım Gerekiyor

Benzer Haberler