İftar Sonrası Hazımsızlık ve Mide Şikayetleri

Genel Sağlık / SAĞLIĞINIZ İÇİN

İftar Sonrası Hazımsızlık ve Mide Şikayetleri

İftardan sonra hemen koltuğa geçip oturmak veya televizyonu karşısına geçmek yerine evde veya dışarıda kısa süreli bir gezinti yapmak yararlı olabilir.




Haber sitemiz yazarlarından Prof. Dr. Ebubekir Şenateş İftar sonrası gelişen şişkinlik, hazımsızlık gibi mide şikayetleri için ne yapabileceği konusunda şunları söyledi;

Ramazan orucunda günlük yeme içme alışkanlığımız değişmektedir. Sahurdan sonra, uzun süren açlık sonrası, insanlar normalden fazla yemek içmek şeklinde bir düzene geçilmektedir.

Bunun sonucu olarak iftar sonrası insanlarda midede şişkinlik, hazımsızlık, mide içi basıncın artmasına bağlı olarak bazen reflü şikayetleri, bazen mide ağrısı, mide yanması şeklinde şikayetler gelişebilir. Özellikle gastrit, reflü ve ülseri olanlarda bu şikayetler daha belrigindir. Bu şikayetlerin temelinde; uzun süren açlık sonrası normalden fazla mide asidi salgılanması ve iftarda kısa sürede fazla gıda alımına midenin uyum göstermedeki zorluğudur.

Bu şikayetlerin üstesinden gelmek mümkün

Oruç tutarken dengeli beslenmeye dikkat edilmelidir; sahur yapılması önem arz eder. Çünkü sahur yapılmazsa, uzun süren açlık nedeniyle iftarda aşırı yemek yenilmesi göndeme gelir. Sahurda da yağlı, kızartmalı yiyeceklerden kaçınılmalı ve süt ve süt ürünleri gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı veya çorba, sebze ve zeytinyağlılar tercih edilmelidir.

İftarı hurma, su veya zeytin ile açtıktan sonra büyük porsiyonlar şeklinede yemek yemkten kaçınılmaldır. Unsuz hazırlanmış çorba ile devam ettikten sonra 15-30 dakika ara vermek yararlı olabilir. Kızartılmış, kavrulmuş veya tütsülenmiş yiyecekler yerine, ızgara, haşlama veya fırnda yapılan yemekler tercih edilmelidir. Sebze yemekleri zeytinyağlı veya etli tüketilebilir.

İftardan sonra hemen koltuğa geçip oturmak veya televizyonu karşısına geçmek yerine evde veya dışarda kısa süreli bir gezinti yapmak yararlı olabilir.

İftarda şeker içeriği yüksek olan beyaz ekmek, pirinç pilavı, hamur işleri veya şerbetli tatlılar yerine, glisemik indeksi düşük olan bulgur, kepekli makarna, esmer ekmek tüketmek yararlı olabilir.

Doğru sağlık haberleri sağlıkçıyız da.




Bu haber 19.5.2020 17:20:03 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Güncel Koronavirüs Sayıları - KOVID-19 HARITASI

  • Avrupa'da Son 24 Saat

  • Kovid-19 Tanı Merkezi

  • Postür Bözukluğu

  • Sağlıkçılar Bayramı Ailelerinden Uzak Geçiriyor

  • Bayrama Hafif Kahvaltı İle Başlayın

  • Diyabet Hastaları Bayramda Dikkat

  • İnönü Üniversitesi Kovid-19 Tanı Kiti Geliştirildi

  • Çin'de yeni Vaka Yok

  • Türkiye'de Son 24 Saat

  • Dünya'da Son 24 Saat

  • Binlerce Öykü İçin Donör Olun

  • Arap Ülkelerinde Son 24 Saat

  • Bayramda Nasıl Beslenelim

  • Türkiye ve Rusya Arasında Aşı Anlaşması

  • Çocuk ve Gençlerin Kovid-19'a Yakalanma Riski Yetişkinlerden Yarı Yarıya Daha Az

  • Afrika'da Kovid-19

  • Güney Sudan'da Kabinenin Neredeyse Tamamı Kovid-19'a Yakalandı

Benzer Haberler