Reflüsü Olanlar İçin Sahur Önerisi

Genel Sağlık / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Reflüsü Olanlar İçin Sahur Önerisi

Sıvı içeriği bol olan besinlerin alımı, ertesi gün vücut su dengesinin korunması açısından önemlidir. Enerji ihtiyacının karşılanması için nişastalı besinler, tam tahıllı gıdalar ise tokluk hissi yarattığı, sindirimi kolaylaştırdığı ve kabızlığı da önlemeye yardımcı olduğu için alınmalıdır.




Reflü hastalarının sahur sonrası şikayetlerinin azalması için yazarlarımızdan Gastroenteroloji Uzmanı Prof. Dr. Ebubekir Şenateş şunları söyledi;

Ramazan ayında oruçla beraber yeme içme alışkanlığımız değişmektedir. Öğün sayısı (üçten ikiye düşer) ve öğün vakti (iftar ve sahur olarak değişir) diğer günlere göre farklıdır. Tüm gün aç kalan insanlar, iftarda normalden fazla gıda aldıkları gibi, ertesi gün akşama kadar süren uzun süreli açlığa dayanmak için de sahurda normalden daha fazla gıda alma eğilimindedir. Ayrıca sahur, gece ortasında (imsaktan önce) yapıldığı için ve sahurdan sonra insanlar genellikle uyuduğu için, bazı kişilerde reflü ve mide şikayetleri meydana gelmektedir. Halihazırda reflüsü olan insanlarda da reflü şikayetleri artmaktadır. Bu nedenle reflüsü olanların sahurda dikkatli beslenmesi önem arz etmektedir.

Reflüsü olan insanların sahurda özellikle almaması gereken gıdalar

Asitli meyve ve meyve sularından (portakal, greyfurt, ananas) kaçınmak gerekir. Domates ve domatesten yapılan gıdalar (salça, ketçap gibi) reflüyü arttırdığı için alınmamalıdır. Gazlı içeceklerde, mide içi basıncı arttırmanın yanısıra, mide kapakcığının gevşemesine neden olabileceği için olumsuz etki eder. Yine, nane, soğan, sarımsak, yağlı, baharatlı yiyecekler ve kızartmalar da reflü şikayetlerini arttırdığı için sahurda mümkünse kaçınılması gereken gıdalardır. Çay, kahve, çikolata ve şarküteri ürünleri olan sucuk, sosis ve pastırma da reflüsü olanların sahurda tüketmemesi gereken gıdalardandır.

Reflüsü olanlar için sahurda beslenme önerileri

Vücudun su dengesini korumak için bol sıvı alınması gerekir. Sıvı içeriği bol olan besinlerin alımı, ertesi gün vücut su dengesinin korunması açısından önemlidir. Enerji ihtiyacının karşılanması için nişastalı besinler, tam tahıllı gıdalar ise tokluk hissi yarattığı, sindirimi kolaylaştırdığı ve kabızlığı da önlemeye yardımcı olduğu için alınmalıdır.

Üzerine taze veya kuru meyvelerin eklendiği, su veya sütle yapılan yulaf lapası, süt veya yoğurttan yapılan yulaflı müsli.

Yüksek lifli kahvaltılık gevrekler; bunlar çoğunlukla bol lif içerir ve vitamin ve mineraller ile de takviye edildiğinden besleyici özelliği fazladır. Genellikle süt ile hazırlandığından vücudun kalsiyum, iyot ve B vitaminlerinin karşılanmasında yararlıdır.

Yoğurt, protein, kalsiyum, iyot ve B vitaminleri ve bol sıvı içerdiği için alınması önerilir. Ekmeğin tam tahıllı olması önerilir. Tuz miktarı normalden hafifçe az olan mercimek çorbası da yine besleyiciliği ve bol protein ve sıvı içeriği nedeniyle önerilir. Pilav veya kuskus gibi nişasta içeren gıdalar da alınabilir.

Şekersiz hazırlanmış meyve kompostoları da, kefir, ayran da reflü hastalarında sahurda önerilen besinlerdendir.

Ayrıca sahurdan sonra hemen yatmamak, mümkünse bir saat yatmadan durmak, yatakta yastık yüksekliğinin 25-30 cm olması da reflü şikayetlerinin azalmasına katkıda bulunur.

Prof. Dr. Ebubekir ŞENATEŞ

Reflüm Var, Sahurda Ne Yemeliyim?

Halihazırda reflüsü olan insanlarda da reflü şikayetleri artmaktadır. Bu nedenle reflüsü olanların sahurda dikkatli beslenmesi önem arz etmektedir.




Bu haber 16.5.2020 15:56:41 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : Özel Haber

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Güncel Koronavirüs Sayıları - KOVID-19 HARITASI

  • Avrupa'da Son 24 Saat

  • Kovid-19 Tanı Merkezi

  • Postür Bözukluğu

  • Sağlıkçılar Bayramı Ailelerinden Uzak Geçiriyor

  • Bayrama Hafif Kahvaltı İle Başlayın

  • Diyabet Hastaları Bayramda Dikkat

  • İnönü Üniversitesi Kovid-19 Tanı Kiti Geliştirildi

  • Çin'de yeni Vaka Yok

  • Türkiye'de Son 24 Saat

  • Dünya'da Son 24 Saat

  • Binlerce Öykü İçin Donör Olun

  • Arap Ülkelerinde Son 24 Saat

  • Bayramda Nasıl Beslenelim

  • Türkiye ve Rusya Arasında Aşı Anlaşması

  • Çocuk ve Gençlerin Kovid-19'a Yakalanma Riski Yetişkinlerden Yarı Yarıya Daha Az

  • Afrika'da Kovid-19

  • Güney Sudan'da Kabinenin Neredeyse Tamamı Kovid-19'a Yakalandı

Benzer Haberler