Sahuru Atlamayın

Genel Sağlık / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Sahuru Atlamayın

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Havva Kılınç: Özellikle sahurun atlanması uzun süreli açlık durumunu daha da artırarak iftar da farkında olmadan porsiyonların artmasına ve daha fazla besin tüketimine özellikle basit karbonhidrat tüketimine sebep olur.




Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Havva Kılınç, "Özellikle sahurun atlanması uzun süreli açlık durumunu daha da artırarak iftar da farkında olmadan porsiyonların artmasına ve daha fazla besin tüketimine özellikle basit karbonhidrat tüketimine sebep olur. Bu durum hem vücutta yağlanmanın artmasına hem de insülin düzeylerinde dengesizliklere sebebiyet verir." dedi.

Kılınç, ramazan ayında sağlıklı beslenme hakkında bilgi verdi.

Vücudu oluşturan hücrelerin doğru ve düzenli çalışabilmesi için, karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve su gibi makro ve mikro besin ögelerini yeterli ve dengeli miktarda almak gerektiğini ifade eden Kılınç, bu ögelerin yetersiz alımıyla vücudun birçok hastalığa karşı savunmasız kalacağını kaydetti. 

Beslenmenin anne karnında başladığını belirten Kılınç, bireylerin yaşamının her evresindeki beslenme şeklinin diğer evreleri de olumlu veya olumsuz etkileyeceğini aktardı.

Fiziksel aktivite durumu tamamıyla değişir

Bu nedenle kişilerin kendine özgü doğru beslenme şeklini öğrenip yaşam boyu sürdürmesi gerektiğini ifade eden Kılınç, ramazan ayında dengeli beslenmeye ilişkin şunları kaydetti:

"Ramazan ayında yaşam şeklimiz, beslenme düzenimiz, uyku saatlerimiz, öğün düzenimiz, fiziksel aktivite durumu tamamıyla değişir. Bu süreci verimli geçirebilmek adına sağlıklı beslenmek ve kilo almadan şu an ki ağırlığı koruyarak ve hatta doğru beslenme ile ağırlık kaybederek geçirebilmek mümkündür. Bu ayda uzun süre açlık söz konusu olduğu için öğünleri (sahur, iftar ve iftardan sonra ara öğün) düzenli yapmak çok önemlidir. 

Özellikle sahurun atlanması uzun süreli açlık durumunu daha da artırarak iftar da farkında olmadan porsiyonların artmasına ve daha fazla besin tüketimine özellikle basit karbonhidrat tüketimine sebep olur. Bu durum hem vücutta yağlanmanın artmasına hem de insülin düzeylerinde dengesizliklere sebebiyet verir." 

Probiyotik içeriğiyle kafir ve yoğurt tercih edilebilir

Havva Kılınç, ilerleyen süreçte farklı sağlık problemleri ile karşılaşmamak adına mutlaka sahura kalkılması gerektiğini belirterek, şu bilgileri verdi:

 "Sahurda tok tutucu özelliği ile yumurtaya, vitamin ve lif içerikleriyle sebzelere, sağlıklı yağ içeriği ve tok tutucu özelliği ile çiğ kuru yemişler, kalsiyum içeriği ve protein içeriği ile az tuzlu peynir, olabilecek kabızlık problemine karşı probiyotik içeriği ile kefir veya yoğurt, kabızlık problemine karşı kuru meyvelere aynı zamanda lif içeriği ile tok tutması açısından yulaf ezmesine ve tam tahıl grubuna; tam tahıllı, tam buğday, tam çavdar ekmeğe yer verebilirsiniz. 

Özellikle şeker, yağ ve tuz bakımından zengin içeriğe sahip besinler uzun süre tok kalma hissini ortadan kaldırarak çabuk acıkmaya ve bunun yanı sıra çabuk susamaya neden olacağı için bu besinlere yer vermemelisiniz."

Doğru sağlık haberleri sağlıkçıyız da.




Bu haber 15.5.2020 13:41:20 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Çocukları Beslenmesine Dikkat Edin

  • Reflünüz Varsa Çikolata ve Naneye Dikkat Edin

  • Çocukları Aşıları Aksatılmamalı

  • Türkiye'deki Vaka Sayılarında Son Durum

  • Bebeklerdeki Şaşılığa Dikkat

  • Meme Kanserinde Uygulanan Tedavilerde Umut Artıyor

  • Propolis İçin Arıcılık Desteklenmeli

  • Meme Kanserine Karşı 1'iz

  • Gebelikte Diş Sağlığı Bebeğin Gelişimini Etkiliyor

  • Ali Murat DUMAN

  • Musa AKAN

  • Uzm. Dr. Türker DEMİRTAKAN

  • Prof Dr. Aytolan YILDIRIM

  • Ücretsiz Spinal Müsküler Atrofi Taraması Yapılacak

  • Bilim Kurulu Sonrası Açıklama

  • Sıtma Aşısı Onaylandı

  • Dünya'da Son 24 Saat

  • Diş Plaklarına Dikkat

Benzer Haberler