Spor Yaparken Yemeğe Dikkat

Beslenme ve Diyet / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Spor Yaparken Yemeğe Dikkat

Egzersiz sonrası yeterli miktarda protein alımı kas kütlesinin korunmasını sağlıklı karbonhidrat ile birleştirmek ise kaslar için enerji ihtiyacının karşılanmasına katkı sağlamaktadır.




Beslemne Uzmanı Selcen Karagülle beslenme ve spor hakkındaki görüşlerini sağlıkçıyız sitemize bidirdi.

Sayın Karagülle "evde yapılan fiziksel aktivite sonrası ya da öncesi yada ağır kardio antremanları öncesi ve sonrası doğru besin alımı oldukça önem taşımaktadır. Beslenmemizi doğru ayarlar isek kas aktivitemizi arttırarak spordaki performansımızı çok daha iyi boyutlara getirebiliriz" dedi.

Hepimiz zaman zaman spor yapmamak için bahaneler bulabilmekteyiz halbuki evde yapıcağımız yoga, pilates ya da minimal kardio programları ile zinde kalmak oldukça mümkün birde düzgün beslenmeyi eklersen tamamdır. Bu bahsettiğim egzersiz türlerini haftada 3 kez 30-50 dakika bile yapsanız vücudunuzdaki farkı kolaylıkla hissediceksiniz tabi beslenmeye dikkat etmek koşulu ile.

Spor yaparken uygun miktarda enerji alımı önem taşımaktadır. Haftada 3-4 gün spor yapan bireyler için kg başına 20–30 kal yeterli olmaktadır. Tabi obez bireylerde kalori alımı biraz daha düşmektedir.

Hergün yeterli miktarda karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineral alımı oldukça önemli. özellikle haftada 3-4 kez spor yapan bireylerin ekstra karbonhidrat, protein gereksinimi yoktur.

Karbonhidrat kg başına 3-5 gr iken protein miktarı, 0.8-1.2 olarak belirlenmiştir.

Protein kaynakları olarak et, tavuk, balık, süt ürünlerini tüketmemiz oldukça önemli yine doymamış yağ asitlerinden zengin avacado, fındık, ceviz gibi yağlı tohumları eklemek önemli.

Vitamin, mineral ve suyun optimal düzeyde alınması egzersiz perfonmansının olumlu yönde artmasına katkı sağlar. Günlük 10-12 bardak su tüketimi özellikle gün içerisinde kaybedilen sıvı miktarının telafisinde önem taşır.

Özellikle C ve E vitamininden zengin beslenme egzersize adaptasyonu arttırmaktadır.

Yeterli miktarda D vitamini almak önemli özellikle somon bizler için vazgeçilmez olmalıdır.

Egzersizden yeteri miktarda verim alınması isteniyorsa ana öğünün 1-2 saat öncesinden sonlandırılması egzersizin verimi açısından oldukça önem taşımaktadır.

Spordan 1-2 saat önce tam tahıllı ekmek yanına et, tavuk, balık gibi protein ağırlıklı besinler ya da avacadolu–beyaz peynirli bir tost iyi bir alternatif olabilmektedir.

Eğer ana öğünüzden 4-5 saat geçmişse ve spor yapıcaksanız 1 saat öncesinde kakaolu bir süt ya da 10-15 adet fındık ve kahve ile ideal bir ara öğün yapabilirsiniz.

Egzersiz sonrası yeterli miktarda protein alımı kas kütlesinin korunmasını sağlıklı karbonhidrat ile birleştirmek ise kaslar için enerji ihtiyacının karşılanmasına katkı sağlamaktadır.

Doğru sağlık haberleri sağlıkçıyız da.




Bu haber 10.7.2020 00:27:05 tarihinde eklenmiştir.





Ahmet İKİZCELİ Ahmet İKİZCELİ tarafından hazırlanmıştır.


Haber Kaynağı : Özel Haber

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Hipertansiyon Hastaları Dans Edin

  • Yerli Kovid-19 Tarama Testi Üretildi 21 Ülkeye Satıldı

  • Dünya'da Koronavirüsle Son 24 Saat

  • Salgın Anne Sütüne Engel Değil

  • Almanya Aşı İçin Çalışıyor

  • DSÖ'den Yemen'deki Çocuklara Destek

  • Sağlığınız İçin Su İçin

  • Kovid-19 Aşısı İnsanlar Üzerinde Test Ediliyor

  • Islak Mayoya Dikkat

  • Dünya'da Kovid-19

  • Bebeğinizi 4 Aydan Önce Denize Sokmayın

  • ABD'de Kovid-19

  • Bilim Kurulu Toplantısı Ardından Bakan Koca'nın Açıklamaları

  • Çocuğunuz İştahsız mı?

  • Enfeksiyon Hemşireliği Sertifikaları Yenileniyor

  • Bayramda Sağlıklı Kahvaltı Yapın

  • Koronavirüsle Dünya'da Son 24 Saat

  • Viral Hepatitler

Benzer Haberler