Okul Başarısı İçin 7 Saatten Az Uyumayın Tavsiyesi

Çocuk Sağlığı / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Okul Başarısı İçin 7 Saatten Az Uyumayın Tavsiyesi

Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Öztürk, okul başarısını artırmak için uyku süresinin 7 saatin altına düşmemesi gerektiğini söyledi.




Trakya Üniversitesi (TÜ) Tıp Fakültesi Fizyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Öztürk, AA muhabirine, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını döneminde eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin öğrencilerin yaşam düzeninde farklılıklara yol açtığını ifade etti. 

Öğrenim sürecinde düzenli uykunun önemli rol oynadığını anlatan Öztürk, uyku ihtiyacının genetik ve çevresel faktörlerle kişiye özel belirlendiğini ve bu gereksinimin sorunsuz karşılanması gerektiğini dile getirdi.

Salgın sürecinin öğrencilerin eğitim hayatında değişikliklere yol açtığını vurgulayan Öztürk, şöyle devam etti:

"İlköğretimden üniversiteye kadar uzaktan eğitim yönteminin yaygın biçimde kullanılmaya başlanması önemli bir değişiklik. Okul ortamının getirdiği düzen ve sosyal çevreden uzakta, evin rahat ortamı günlük yaşam düzenini de etkiledi. Öğrenciler daha geç yatmaya, daha geç kalkmaya, gün içinde daha fazla ara uykular uyumaya başladı. Kısacası uyku düzeni bozuldu."

"Uyku düzeninin bozulması obezite riskini artırır"

Prof. Dr. Öztürk, uykunun kendi içinde belli evreleri olduğunu, sağlıklı bir uykunun bölünmeden tek parça halinde alınması gerektiğinin altını çizdi.

Sağlıklı ve düzenli uykunun, öğrenme sürecini verimli hale getirdiğine ve başarıyı artırdığına işaret eden Öztürk, şunları kaydetti:

"Uyku düzeninin bozulması, beraberinde önemli sonuçlar getirir. Örneğin, daha geç yatan bireyler acıktıkları için gece geç saatlerde atıştırma eğiliminde olurlar. Obezite riski artar. Özellikle büyüme ve gelişme döneminde uykusuz kalanlarda büyüme hormonu salgısı etkileneceği için boyları kısa kalabilir. Tüm yaş gruplarında dikkati toplama, öğrenme ve hatırlama bozulabilir. Bu da akademik başarının düşmesine yol açabilir. Okul başarısını artırmak için yatma ve kalkma saatleri düzenli olmalı. Uyku süresi 7 saatin altına düşmemeli. Gün içinde boş kalındığında uyku uyumamalı, bunun yerine hafif ve orta düzeyde egzersiz yapılmalı."




Bu haber 30.9.2020 11:07:49 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Zatürre Her Yıl Binlerce Çocuğu Hayattan Koparıyor

  • SMA Bilim Kurulundan Gen Tedavisi Uygulaması Şu An İçin Uygun Değil

  • Aşı Uygulamasına Katılan Gönüllüler Her Aşamada Sıkı Takipte

  • Koronavirüs Salgınında Dünyada son 24 saat

  • Türkiye'nin Koronavirüsle Mücadelesinde Son 24 Saatte Yaşananlar

  • Türk Eczacıları Birliğinden Gıda Takviyesi Uyarısı

  • Penisim Yamuk

  • Akdeniz Üniversite'si Rektörü Özkan'a Kovid-19 Aşısının 2. Dozu Yapıldı

  • Bazı Ülkelerde Sigara Satışlarında Yeni Düzenlemeler Geldi

  • Avrupa'da Kovid-19 Aşısına İlk Onay Yıl Bitmeden Verilebilir

  • Uzmanlık Öğrencileri Uzmanlık Dışı da Görevlendirilebilecek

  • Mahkeme Kararı; Sağlıkçılar Riskli

  • Tekrarlayan Omuz Çıkıklarında Artroskopik Tedavi İle İyileşme Mümkün

  • Kovid-19'un Daha Bulaşıcı Olmasına Yol Açan Bir Mutasyona Dair Kanıt Yok

  • Hemofili Hastalarına Temas Sporlarından Uzak Dursun

  • Hayvanlara Eziyet Etmenin Teorik Temelinde Toplumsal İlgi Açlığı Yatıyor

  • Yerli ve Milli Kovid-19 Aşı Adayının İkinci Dozu Gönüllüye Uygulandı

  • Türkiye'de Günlük En Yüksek Vaka Ve Vefat Sayısı Kayıtlara Geçti

Benzer Haberler