Kalp ve Akciğerin Güçlenmesi İçin Egzersiz Tavsiyesi

Genel Sağlık / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Kalp ve Akciğerin Güçlenmesi İçin Egzersiz Tavsiyesi

Medipol Mega Üniversite Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümü'nden Doç. Dr. Didem Sezgin Özcan: 'Özellikle aerobik egzersizler, kalbinizi güçlendirip akciğer kapasitenizi artırarak kondisyonunuzda artış sağlar'




- "Pandemi döneminde evde yapacağınız farklı egzersiz çeşitleri sadece kas ve eklemlerinizi güçlendirmekle kalmaz, kalp ve akciğerlerinizi de kuvvetlendirir"

- "Şartlara uygun egzersizler yapılabilir. Bisiklete binme, tempolu yürüyüş yapabilir ya da dans edebilirsiniz"

- Medipol Mega Üniversite Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümü'nden Doç. Dr. Didem Sezgin Özcan, "Özellikle aerobik egzersizler, kalbinizi güçlendirip akciğer kapasitenizi artırarak kondisyonunuzda artış sağlar." ifadelerini kullandı.

Medipol Mega Üniversite Hastanesi'nden yapılan açıklamayla, kalp ve akciğeri güçlendirecek egzersizler hakkında bilgi verildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Medipol Mega Üniversite Hastanesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Bölümü'nden Doç. Dr. Didem Sezgin Özcan, salgın döneminde evde yapılacak farklı egzersiz çeşitlerinin sadece kas ve eklemleri güçlendirmekle kalmayıp, kalp ve akciğerleri de kuvvetlendireceğini aktardı.

Düzenli bir egzersiz programının yapılmasının önemli olduğunu belirten Özcan, şunları kaydetti:

"Özellikle aerobik egzersizler, kalbinizi güçlendirip akciğer kapasitenizi artırarak kondisyonunuzda artış sağlar. Kas ve eklem sakatlanmalarına neden olabilecek egzersizlerden kaçınmak gerek, kişinin kendi kondisyonuna uygun egzersiz çeşitlerini yapması gerek.  Salgın döneminde şartlara uygun egzersizler yapılabilir. Bisiklete binme, tempolu yürüyüş yapabilir ya da dans edebilirsiniz. Evlerimizde tabii ki imkanlarımız dahilinde eğer varsa yürüyüş bandı veya sabit bisiklet kullanabilir. Sokağa çıkma yasağı günlerinde ise daha çok ev içi tempolu yürüyüş ya da ip atlama, dans gibi egzersizleri kendi kondisyonunuza uygun şekilde yapabilirsiniz."

- "Kondisyonu olmayan kişiler, başlangıçta egzersizlerin yoğunluğunu ve süresini düşük tutmalı"

Özcan, sağlıklı erişkinler için orta yoğunlukta yapılan aerobik egzersizlerin haftada en az 5 gün ve günde en az 30 dakika olması gerektiğinin altını çizdi.

Kuvvetlendirme, eklem hareket açıklığına, esneklik ve dengeye yönelik egzersizleri de haftada 2 ila 3 gün önerdiklerini bildiren Özcan, "Kuvvetlendirme egzersizleri için her iki kol ve bacaklarımızdan toplam 8-10 tane kas grubumuzla çalışmalıyız. Evimizde varsa egzersiz bantları, dambıl ya da hiçbiri yoksa yarım litrelik pet şişeleri kullanabiliriz. Yine kendi vücut ağırlığımızı kullanarak bu egzersizleri yapabilir ve egzersizleri yaparken motivasyon ve doğru yapabilmek adına ehil kişilerin eğitim videolarından yararlanabiliriz." bilgisini paylaştı.

Özcan, kas ve eklem yaralanmaları hakkında da uyarılarda bulundu.

Egzersize yeni başlamış veya daha önce düzenli egzersiz yapmamış olan sağlıklı kişilerin, uygun egzersiz yapmadıkları takdirde kas eklem yaralanmaları ve düşme açısından risk taşıdığını belirten Özcan, şu tavsiyelerde bulundu:

"Özellikle kondisyonu olmayan kişiler başlangıçta egzersizlerin yoğunluğunu ve süresini düşük tutmalı. Aerobik egzersizler mutlaka 5- 10 dakikalık ısınma ve soğuma periyodlarını da içermeli. Özellikle daha önceden omurgalarında ya da herhangi bir eklemlerinde bir rahatsızlık yaşamışlarsa o bölgeye yönelik aşırı zorlama ve yük vermeden kaçınmaları gerekir.  Egzersiz anındaki ağrı hissinin dikkate alınması gerekir. Rahatsızlık boyutunda bir ağrı fark edildiğinde o egzersizin şiddetinin azaltılması ya da o hareketin yapılmaması, kondisyon kazandıkça yoğunluk ve sürenin artırılması gerekir"

 




Bu haber 20.1.2021 10:25:35 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA


İlgili Etiketler

akciğer
egzersiz
kalp

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Çocuklarda Metabolik Sendromu Uyarısı

  • Tükiye'de Sigara Koronavirüsten Daha Çok Can Alıyor

  • Koronavirüs Salgınında Dünyada son 24 saat

  • Türkiye'nin Koronavirüsle Mücadelesinde Son 24 Saatte Yaşananlar

  • Türkiye'nin Koronavirüsle Mücadelesinde Son 24 Saatte Yaşananlar

  • Koronavirüs Salgınında Dünyada son 24 saat

  • Kronik Hastalıklar Böbrek Sorunlarını Tetikliyor

  • Nadir Hastalıklara Farkındalık Yaratan Çizgi Roman: Nadir-X

  • Kudret Narı Kırıklara İyi Geliyor

  • Öğretmenlerin Kovid-19 Aşılama Sürecinin Ayrıntıları Belirlendi

  • Tüketilen Besinler ve Alınan Vitaminler Cilde Yansıyor

  • Kalp Cerrahisinde Robotik Dokunuş

  • Dünyada Her 3 Dakikada Bir Kadına Meme Kanseri Tanısı Konulduğu Belirtildi

  • İstanbul 1 Marttan İtibaren Normalleşmeye Başlasın Önerisi

  • Salgında Dünyada Son 24 Saat

  • İstanbul 1 Marttan İtibaren Normalleşmeye Başlasın Önerisi

  • Nadir Hastalıklarda Tarama Uyarısı

  • Düşük Karbonhidratlı Beslenme Kalp Sağlığını Tetikliyor

Benzer Haberler