Eklem Ağrılarınız Son Buluyor! İşte Doğal Kolajen Kaynağı Gıdalar...

Beslenme ve Diyet / GÜNCEL / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Eklem Ağrılarınız Son Buluyor! İşte Doğal Kolajen Kaynağı Gıdalar...

Kolajen, başta eklemler ve kıkırdak yapı olmak üzere kas, kemik ve tendonların esneme ve hareket etme kabiliyetini borçlu olduğu protein hücresi olarak biliniyor.




Kolajen eksikliğinde ise etkileri ciddi şekilde görülebiliyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş, kolajen ile ilgili önemli uyarılarda bulundu.

Kolajen; deri, kas, kemik tendon ile bağlar başta olmak üzere, diş ve gözler de dahil hemen her organın en önemli yapı taşı olan bir protein çeşidi. İnsan vücudunda en çok bulunan protein olan kolajenin temel görevi; vücudun kemik, kıkırdak ve kas dokularına yapısal destek vermek. Aynı zamanda cilt başta olmak üzere tüm doku ile organların canlı, güçlü ve esnek kalmalarını sağlamak, dokusal bütünlük oluşturmak gibi önemli işlevler üstleniyor.

Kolajeni vücudumuz yaşadığımız süre boyunca kendi üretiyor. Ancak 25'li yaşlardan itibaren vücudumuzda kolajen üretimi yavaşlamaya başlıyor, 35'li yaşlardan sonra yavaşlama hızını artırıyor, bunun sonucunda olumsuz etkiler kendini daha fazla gösteriyor. Aynı zamanda sigara, hava kirliliği, güneş ışınları ve şekerli besinler tüketmek gibi hatalı beslenme alışkanlıkları da vücudun kolajen üretme kabiliyetini olumsuz etkiliyor. Kolajen eksikliğinin yansımaları en çok cildimizde görülüyor; cildimiz sıkılığını kaybederek sarkmaya başlıyor, matlaşıyor ve kırışıklar kaçınılmaz hale geliyor.

MORİNA BALIĞI

Diğer birçok beyaz balık gibi morina balığı da glisin ve prolin gibi amino asitlerden oldukça zengin olması sayesinde kolajen üretimini artırıyor. Ayrıca selenyum, B6 vitamini ve fosfor gibi besin ögelerinden de zengin bir besin.

SU YOSUNU

Kolajen proteini başlıca glisin ve prolin aminoasitlerinden oluşuyor. Dolayısıyla beslenmede glisin ve prolini zenginleştirmek kolajen üretimini de arttırıyor. Spirulina glisinden zengin bir su yosunu çeşidi ve kurutulmuş halde satılıyor. Spirulinayı meyve sularına veya tatlılara ekleyebilirsiniz.

SARIMSAK

C vitamini dışında kolajen üretimini destekleyen besin ögelerinden biri de, sülfür. Sarımsak içerdiği bol miktarda sülfür sayesinde kollajen üretimini destekleyen besinler arasında yer alıyor. Yapılan son çalışmalar, sülfürden fakir bir diyetle beslenen hayvanların daha az kolajen ürettiğini göstermiş.

KIRMIZI VE MOR MEYVELER

Çilek, ahududu, böğürtlen, karadut ve yaban mersini gibi kırmızı ve mor meyveler C vitamini deposu olup kolajen üretimini destekliyorlar. Beslenme ve Diyet Uzmanı Ece Öneş"Özellikle çilek içerdiği bir antioksidan çeşidi olan ellajik asit sayesinde kolajenin yıkımına karşı da koruyucu etki gösteriyor" diyor.

TURUNÇGİLLER

Portakal, mandalina ve limon gibi turunçgiller de C vitamininden zengin oldukları için kolajen üretimini destekliyorlar. Çünkü kolajen sentezlenirken tıpkı diğer birçok protein gibi yardımcı besin ögelerine ihtiyaç duyuyor ve C vitamini de kolajen üretiminde başrolü üstlenen bir besin ögesi.

KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Kolajen üretiminde bir diğer önemli faktör de, kolajenle birlikte C vitamini tüketiminin yeterli olması. Dolayısıyla ıspanak, semizotu, tere, roka ve maydanoz gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler beslenme listenizde düzenli olarak mutlaka yer almalı.

JELATİN

Jelatin, kolajenden türetilmiş bir protein türü. Bu yüzden kolajen üretimini arttıran besinlerden biri olarak kabul ediliyor. Jelatini pişirme sırasında kullanılabilir ve yemeğinizin besin değerini arttırmak için çorba, güveç veya et suyuna karıştırabilirsiniz.

KEMİK SUYU

Kemik suyu içerdiği glisin, prolin ve arjinin gibi önemli amino asit içeriğiyle mükemmel bir kolajen kaynağı. Beslenme rutininize zaman zaman kemik suyu eklemeniz, vücudunuzda azalan kolajeni yerine koymak için ideal. Ancak rutinde kemik suyu tüketimi kan kolesterol düzeylerini arttırabileceği için kalp-damar hastalığı veya kolesterol yüksekliğiyle ilişkili herhangi bir hastalığınız varsa kemik suyu tüketiminden kaçınmanız çok önemli.

 

 

 

 

 

 

Kaynak:Sabay/Roza

 




Bu haber 23.12.2021 16:27:53 tarihinde eklenmiştir.


Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Bakan Koca Tarih Verdi! Sağlık Çalışanlarının Maaşlarına Zam Olacak mı?

  • Tam Mevsimi de Gelmişken Mutlaka Tüketin..  Hangi Vitaminler Var?

  • Çin'den Gelen Şifa: Doktorlar Bardak Bardak İçin Diyor!

  • Kansere Karşı Umut Verici Çalışma! İlk Kez Bir İnsana Uygulandı!  

  • Yüzünüzde Sivilce Bırakmayacak! Neredeyse İyi Gelmediği Hastalık Yok

  • 10 Soruda 'Maymun Çiçeği' Hastalığı

  • Türkiye'de Doktor Olmak

  • Maymun Çiçeği! Belirtileri Neler? Aşısı Var mı? Hangi Ülkelerde Görüldü?

  • Göz Altı Morluğuna Birebir! Cilt Lekelerini Yok Ediyor..

  • Bahar Alerjisi Olanlar İçin Etkili 8 Yöntem!

  • Yaşlanma Karşıtı En İyi İçecek! Bu Tarif Cildinizi 5 Günde Işıl Işıl Yapacak

  • Gençlerde İltihaplı Bağırsak Hastalıkları'nda Artış Var!

  • Hipertansiyonun Tetikleyici Unsurları Nelerdir?

  • Kadınlarda Hangi Vitamin Eksikliği Hangi Hastalığa Sebep Oluyor?

  • Bağırsakları Çok İyi Çalıştırıyor! Kabızlığa Şifa Olan Besinler!

  • Vücuttaki Ödemi Tek Seferde Atıyor! Mucize Tarif: İki Meyve Yeterli

  • Meme Estetiği Hakkında En Çok Sorulan 6 Soru

  • Sağlık Çalışanları Haber Bekliyor

Benzer Haberler