İşte Kolesterolünüzü Düşürmek İçin En İyi 6 Yöntem

Beslenme ve Diyet / GÜNCEL / SAĞLIĞINIZ İÇİN

İşte Kolesterolünüzü Düşürmek İçin En İyi 6 Yöntem

Damar ve kalp sağlığı için çok önemli olan kolesterol seviyeleri, kalp krizinden felçlere kadar birçok ciddi sağlık sorununa yol açıyor. İşte kötü kolesterolü düşürmek için izlenmesi gereken yollar.




Kötü kolesterolü düşürmek için en iyi 6 yöntem Kolesterol, hücre zarının bir parçası olduğu için vücudumuzda doğal olarak bulunur.

Ancak, yüksek kolesterol düzeylerine sahip olmak, kalple yakından ilgili çeşitli hastalıklara yakalanma riskini artırabilir. Bu nedenle, yüksek kolesterolü olan biriyseniz, mutlaka kötü kolesterol (LDL kolesterol) düzeylerini düşürmeniz gerekir.

Kolesterol seviyeleri genel olarak yaşam tarzı alışkanlıklarına bağlıdır ve sağlıklı beslenme en önemli adımdır. Genel olarak, tüm ultra işlenmiş gıdaların uzun vadede tüketilmesi sağlığınıza zararlı etkiler yaratır, bunlardan biri kandaki kolesterol artışıdır. Bu, vücudumuzun damarlarında ve atardamarlarında kolesterol birikmesine neden olarak kalp krizlerini tetikleyebilir.

Bunu düzeltmenin en kolay yolu, doymuş ve trans yağları ortadan kaldırmak ve diyetinize sağlıklı yağları dahil etmek, böylece iki kolesterol türü olan yüksek yoğunluklu lipoprotein (HDL) ve düşük yoğunluklu lipoprotein (LDL) düzeylerini sağlıklı düzeyde tutmanıza yardımcı olmaktır. Bunun haricinde yapacağınız yaşam tarzı değişiklikleriyle de kolesterolünüzü kontrol edebilirsiniz.

İşte kötü kolesterolü düşürmek için en iyi 6 yöntem: Tuz alımınızı sınırlayın Tuz tüketimi sağlığı büyük ölçüde etkiler. Yeterli tuz tüketimi önemlidir çünkü vücudun ihtiyacı olan sodyum düzeylerini sağlar. Ancak fazla tuz tüketimi, özellikle yüksek tansiyonu olan kişilerde sağlığı oldukça olumsuz etkiler.

Bu iki hastalık, hiperkolesterolemi ve yüksek tansiyon genellikle birbirine eşlik eder, yani kolesterolünüz varsa büyük olasılıkla hipertansiyonunuz da vardır. Ve sonuç olarak, ciddi bir kalp ve damar hastalığına sahip olma riskiniz büyük ölçüde artar.

Bu nedenle özellikle değerleriniz genellikle yüksekse tansiyonunuzu etkilememesi için tuz alımınızı sınırlandırmanız gerekir. Bu şekilde, sağlığınız için en az bir risk faktörünü azaltarak yaşam tarzınızı iyileştirebilirsiniz.

Daha az şeker tüketin Kandaki kolesterol miktarını sadece doymuş yağlar değil, aynı zamanda rafine unlar ve şeker de etkiler. Diyabet de yüksek kolesterol seviyeleri ile ilişkilendirilmiştir.

Ayrıca yüksek kolesterol, kalp krizinin ve diyabetin kronik komplikasyonlarının en sık nedeni olan arterioskleroza neden olur. Bu nedenle rafine un ve şekeri, çok daha sağlıklı bir diyet ve yeterli kan şekeri seviyesini korumanıza yardımcı olacak kompleks karbonhidratlarla değiştirmeniz gerekir.

Sızma zeytinyağı, avokado veya yağlı balıklar gibi sağlıklı yağlar, sebze, meyve, kurubaklagiller ve tam tahıllara dayalı dengeli bir diyet izleyin.

Düzenli olarak spor yapın Düzenli olarak fiziksel egzersiz yapmak, yağlar dahil tüm makro besinlerin dönüşümüne ve mobilizasyonuna yardımcı olur. Ayrıca LDL'yi düşürmeye yardımcı olur ve HDL seviyelerini normal değerlerine yükseltir.

Ek olarak, yeterli kilonun korunmasına yardımcı olur, böylece fazla kilo ve obeziteden uzak durulabilir. Bu nedenle, sevdiğiniz herhangi bir fiziksel aktiviteyi düzenli olarak yapmalısınız. Her gün sadece 30 dakika yapacağınız tempolu yürüyüş dahi sağlığınız üzerinde büyük etkiler yaratacaktır.

Sigarayı bırakın Sigara öldürür. Sayısız kronik ve ölümcül hastalık üreten toksik bir alışkanlıktır. Sigara kan basıncınızı, kalp atış hızınızı ve kan dolaşımınızı sağlığınızı riske atan seviyelere taşır. Ayrıca toplardamar ve atardamarlardaki kolesterol birikimi kanın geçişini zorlaştırıyorsa sigara içmek bu zorluğu daha da artırır. Dahası, bu küçük tortular boyut olarak artabilir ve ayrılabilir, daha küçük çaplı damarlara ve atardamarlara doğru hareket ederek kalpte bir tromboza neden olabilir, bu da ölümcül kalp krizine yol açabilir.

Kilonuza dikkat edin Fazla kilolu olmak ve hatta dahası obezite, vücudumuzda sağlığımızı riske atan, hayal bile edemeyeceğimiz bir takım değişikliklere neden olur. Obez bir kişiyi strese sokmak gibi basit bir davranış, onlar için ölümcül bir duruma neden olabilir. Hiperkolesterolemi, hipertansiyon ve diyabet ile yakından ilişkili olmasının yanı sıra, ölüm riski ile obezite arasında da doğrudan bir ilişki vardır. Bu nedenle, obezite yolunda olan bir kişiyseniz, ölüm riskinizin artmasını istemiyorsanız, alışkanlıklarınızı değiştirmeniz ve diyet ve düzenli fiziksel egzersizi günlük hayatınıza dahil etmeniz zorunludur.

 

 

 

 

 

Kayanak:Yeniakit




Bu haber 3.12.2021 15:42:17 tarihinde eklenmiştir.


Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Yaşlanmaya Savaş Açan ve Kan Şekerini Anında Dengeleyen Besinler

  • Gribal Enfeksiyonlara ve Öksürüğe Karşı Süper Karışım!

  • Kovid'de Yeni Hasta Profili: 'Aşı Oldum Hastalandım'

  • PCR Testi Tarihe mi Karışıyor? Çığır açan buluş!

  • Nefes Açıcı ve Balgam Söktürücü!

  • Demir Gibi Bağışıklığın Sırrı Bu Besinlerde

  • Şiddetli Kovid-19'a Karşı Koruyucu 'Gen Varyantı' Keşfedildi!

  • Bu Besinler Karaciğeri Adeta Yeniliyor

  • Bel Fıtığı Tedavisinde Dikkat Edilecek Noktalar

  • Grip misiniz? Omicron mu?

  • Yaşamı Tehdit Eden Akciğer Hipertansiyonuna Dikkat!

  • Koronavirüsü Hafif Atlatanlarla İlgili Önemli Araştırma!

  • İşte Antibiyotik Etkisi Gösteren Besinler

  • ABD’li Bilim Adamlarından Epilepsiyi Bitirecek Tedavi

  • DSÖ, Kovid-19 Tedavisinde 2 İlacının Kullanımını Tavsiye Etti

  • Kanserle Savaşta Yeni Yöntem

  • Omicron Varyantının Yeni Belirtileri Ortaya Çıktı!

  • Önemli Araştırma: Zeytinyağı Tüketimi Ölüm Riskini Düşürüyor

Benzer Haberler