Kronik Hastalığı Olanlar, Spor Yaparken Dikkat!

GÜNCEL / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Kronik Hastalığı Olanlar, Spor Yaparken Dikkat!

- 'Kalp, şeker ve tansiyon hastaları için spor, uyanır uyanmaz yapılacak ilk iş olmamalı. Günü değerlendirmek, sabahın ilk saatlerini spora ayırmak ve kalabalıklara karışmamak isteyenler, uyandıktan sonraki ilk 3 saatin risk taşıdığını bilmeli ve spor zamanlamasını bunu dikkate alarak yapmalı'




- Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Prof. Dr. Cengiz Köksal:
- "Kalp, şeker ve tansiyon hastaları için spor, uyanır uyanmaz yapılacak ilk iş olmamalı. Günü değerlendirmek, sabahın ilk saatlerini spora ayırmak ve kalabalıklara karışmamak isteyenler, uyandıktan sonraki ilk 3 saatin risk taşıdığını bilmeli ve spor zamanlamasını bunu dikkate alarak yapmalı"
 
 

- Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cengiz Köksal, kalp, şeker ve tansiyon hastalarının uyanır uyanmaz spor yapmamasını önerdi.

Prof. Dr. Cengiz Köksal yazılı açıklamasında, 45 dakikadan az, düzenli, düşük tempolu koşu veya tempolu yürüyüşün kalp dostu olduğunu belirtti.

Tansiyon, şeker gibi kronik hastalıklarla beraber kalp-damar hastalarının spor yaparken vücudunu dinlemesi ve ona göre hareket etmesi gerektiğine işaret eden Köksal, "Kalp, şeker ve tansiyon hastalığından muzdarip olanlar için spor, uyanır uyanmaz yapılacak ilk iş olmamalı. Günü değerlendirmek, sabahın ilk saatlerini spora ayırmak ve kalabalıklara karışmamak isteyenler, uyandıktan sonraki ilk 3 saatin risk taşıdığını bilmeli ve spor zamanlamasını bunu dikkate alarak yapmalı." değerlendirmesini yaptı.

Prof. Dr. Köksal, özellikle şeker hastalarının sabah kahvaltı öncesi spor yapmalarının hipoglisemiye (düşük kan şekeri) neden olabileceğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Ayrıca yüksek tansiyon, çarpıntı veya kalp rahatsızlığı olanlar için spor yapılacak doğru zaman, sabah saatleri olmayabilir. Sabah uyandıktan sonraki ilk 3 saat içerisinde vücut için önemli olan adrenalin en yüksek seviyededir. Bu yükseklik kalp ritmini artırır ve kan basıncını yükseltir. Bunun yanında erken saatlerde kan damarlarında daha fazla pıhtı oluşma riski söz konusudur. Bunun da nedeni vücutta fibrinolitik sistem dediğimiz, pıhtıyı parçalayan sistemin aktivasyonunun sabah en düşük seviyede olmasıdır. Bu bilgiler ışığında sabah uyandıktan sonraki ilk 3 saatte spor yapmanın, kalp krizi riskini artırdığını söylemek mümkün. Risk grubunda olanlara sabah sporu yerine 1-2 saat kaliteli uyku ve gün içerisinde kendilerini iyi hissettikleri bir zaman diliminde sporu önerebilirim."




Bu haber 16.6.2021 11:06:45 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : AA

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • İşte Vücudu Temizleyen Soğan Sarımsak Kürü

  • Araştırma:Alkol Kullanımı 700 Binden Fazla Kansere Yol Açtı

  • Kovit-19 Salgınında Türk Varyantı Tehlikesi!

  • Aşırı Sıcak Havadan Kimler Etkileniyor? İşte O Risk Grupları

  • Kovit-19 Aşılarının Erkek ve Kadın Üreme Sistemine Yan Etkisi Var mı?

  • Dikkat! Bu Besinler 10 Kat Hızlı Yaşlanmaya Neden Oluyor

  • Vücudunuzdaki Benler Şekil ve Renk Değiştiriyorsa, Aman Dikkat!

  • Uzun Süreli Güneşlenme, Ciltte Önemli Sorunlara Neden Oluyor

  • Kontrolsüz Ağrı Kesici Kullanımı, Hangi Riskleri Doğuruyor?

  • Hamile ve Emziren Anneler Kovid-19 Aşısı Olmalı mı?

  • ABD'den Önemli Araştırma! Tam aşılı kişilerin Yüzde Kaçı Kovid-19'a Yakalandı?

  • Aşı Olmayan Kamu Çalışanına, Her Hafta PCR Testi ve Maske Zorunluluğu

  • Uzmanından Uyarı: Aman Dikkat! Ağzınıza Bile Sürmeyin

  • Böcek Isırmalarına Karşı, Aman Dikkat!

  • Koronavirüsün Bıraktığı Hasarlar İçin Sinirli Ot Tüketiliyor!

  • Üçüncü Doz Aşıda, BionTech Veya Sinovac Fark Eder mi?

  • Bu Meyveleri Yerken Herkes Aynı Hatayı Yapıyor! Aman Dikkat

  • Pfizer/BioNTech: 3. Doz Aşı, Delta'ya Karşı Ne Kadar Koruyucu?

Benzer Haberler