İşte Kışın Sofranızdan Eksik Etmemeniz Gereken Besinler

Beslenme ve Diyet / GÜNCEL / SAĞLIĞINIZ İÇİN

İşte Kışın Sofranızdan Eksik Etmemeniz Gereken Besinler

Dondurucu soğuklar geldi çattı. İnsanın bünyesinin zayıf düştüğü bu dönemlerde tüketilen besinler sağlık açısından büyük önem taşıyor. Dünyaca ünlü İngiliz diyetisyen Rob Hobson, kış aylarında mutlaka tüketilmesi gereken besinleri derledi.




Kış aylarında hasta olmamak için en çok dikkat edilmesi gereken şey sağlıklı beslenmek. Kışın salgın hastalıklardan kendimizi koruyabilmek için tüketilmesi gereken en önemli yiyecekler vitamin ve mineraller açısından besleyici olanlar.

Bağışıklık sistemi, vücuda giren her maddeyi izleyerek, zararlı olan madde vücuda alındığında anında savunma mekanizması oluşturup kişinin hastalıklardan korunmasını sağlıyor. Bu nedenle uzmanlar bağışıklık sistemini destekleyecek besinler tüketmenin önemi konusunda uyarıyor.İngiliz diyetisyen Rob Hobson, kış aylarında mutlaka tüketilmesi gereken besinleri derledi.

BRÜKSEL LAHANASI

Uzmanlar Brüksel lahanalarının düşük kalorili, lif ve protein yönünden zengin olduğunu söylüyor. C vitamini ve folik asit kaynağı da olan brüksel lahanası kanserle savaşta önemli bir yere sahip.

HİNDİ

Yılbaşı sofralarının vazgeçilmezi hindi, yüksek protein kaynağı olmasının yanı sıra B vitamini zenginliği sayesinde bağışıklık sistemi için oldukça yararlı

NAR

C vitamini açısından oldukça zengin olan nar, folat, vitamin K ve potasyum içerir. Kötü kolestrol olarak adlandırlan LDL'yi önleyen nar, kalp sağlığı için de oldukça yararlı.

ENGİNAR

Zengin prebiyotikli yapısıyla enginar, lif ve demir açısından oldukça zengindir. Bağırsak sistemi ve güçlü bir bağışıklık sistemi için tüketilmesi şiddetle tavsiye edilir.

ELMA

C vitamini içeren ve güçlü bir antioksidan olan elma, içerdiği pektin sayesinde gut hastalığının tedavisinde kullanılır.

TARÇIN

Sağlıklı alyuvar üretimi için gerekli olan tarçın, bağışıklık sistemini de güçlendirir. İyi bir kalsiyum ve demir kaynağı olan tarçın, kan şekeri seviyesini düşürmeye de yardımcı olur.

SOMON

Omega-3 açısından oldukça zengin olan somon balığı, kış aylarında vücudunuzun D vitamini ihtiyacının %40'ını da karşılar.

PANCAR

Kıpkırmızı rengi ile güçlü bir antioksidan ve anti inflamatuar besindir. Enerjinizi arttırıp, kan basıncınızı düşürmesinin yanı sıra kanser ve kalp hastalıklarıyla savaşır.

BALKABAĞI

İster tatlısını yapın ister çorbasını. Kış aylarının vazgeçilmezi balkabağı güçlü bir antioksidandır. Sağlıklı bir cilt ve gözler için önerilen balkabağı, bağışıklık sistemini güçlendirir, A vitamini ihtiyacını karşılar.

YABAN MERSİNİ

Tansiyonu düşürücü etkiye sahip yaban mersini, kalp sağlığının korunmasında da oldukça önemli bir göreve sahiptir. C vitamini zengini bu meyve, antioksidan özelliğiyle de öne çıkar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kaynak:Posta

 




Bu haber 26.12.2023 17:47:40 tarihinde eklenmiştir.


Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • 50 Yaşından Sonra Yalnızlık Felç Riskini Arttırıyor

  • Göz Hastalıklarında Yapay Zekâ

  • Kurban Siz Olmayın

  • Kurban Bayramı Boyunca Sağlıklı Beslenme İpuçları

  • Bayramı Tatili İçin Seyahat Edecekler İçin Önemli İpuçları

  • Sağlıklı Zayıflama İstiyorsanız

  • Çocuklarda Lösemi Belirtileri Nelerdir

  • Dişinizi Sıkmayın

  • Kanser Hastaları Sıcak Havalarda Nasıl Beslenmeli

  • Ameliyatsız Göz Kapağı Estetiği

  • Sağlıkta Randevu Sadakati Masaya Yatırıldı

  • İstanbul Tabip Odası Seçimlerini Demokratik Katılım Grubu Kazandı

  • İTO Yönetimi Değişecek mi?

  • Çocuklarda Kafa Travmaları

  • Bahar Alerjisinden Korunma Yolları

  • ABD'de Sağlıkta Şiddette Son Durum

  • İdrar Rengine Dikkat

  • Böbrek Taşları Hayatımızı Zorluyor

Benzer Haberler