Ramazanda Nasıl Beslenelim

Beslenme ve Diyet / SAĞLIĞINIZ İÇİN

Ramazanda Nasıl Beslenelim

Ramazan ayı boyunca kilo vermenin en iyi yöntemlerinden biri ise; iftardan sonra mutlaka hareket etmektir. Bu sayede iftarda aldığınız kaloriyi, aynı zamanda hareket halinde yakabilmeniz mümkün olur. Ağır egzersizler yerine yürüyüş veya teravih namazı gibi hafif egzersizler daha faydalı olacaktır.




Ramazanda hazımsızlık riskini en aza indirmek için, orucu öncelikle çorba, salata ve hurma gibi hafif besinlerle açmak gerekir. Aynı zamanda daha fazla kalori alınmasını da engelleyerek gün içerisindeki yağ yakma sürecini devam ettirebilirsiniz. 

Ramazanda oruç tutuyorsanız, beslenmenize yüksek lif içeriği olan ve vitamin, mineral deposu meyve ve sebze tüketerek; hem daha düşük kalori oranı hem de bir tokluk hissi sağlar. Günde en az 2 porsiyon meyveyi çiğ ya da komposto olarak tüketmeniz yeterli olacaktır.

Ramazan ayı boyunca kilo vermenin en iyi yöntemlerinden biri ise; iftardan sonra mutlaka hareket etmektir. Bu sayede iftarda aldığınız kaloriyi, aynı zamanda hareket halinde yakabilmeniz mümkün olur. Ağır egzersizler yerine yürüyüş veya teravih namazı gibi hafif egzersizler daha faydalı olacaktır.

Ayrıca oruç tutarken vücudun susuz kalmaması için mutlaka bol bol su içilmelidir. Böylece hem bağırsakların hem de böbreklerin çalışmasını rahatlatarak sindirim sisteminin daha dengeli çalışması sağlanır.




Bu haber 15.3.2024 12:25:45 tarihinde eklenmiştir.


Haber Kaynağı : Saglikciyiz.com.tr

Okuyucu Yorumları

Haber Gezintisi

  • Çocuklarda Kafa Travmaları

  • Bahar Alerjisinden Korunma Yolları

  • İTO Yönetimi Değişecek mi?

  • ABD'de Sağlıkta Şiddette Son Durum

  • İdrar Rengine Dikkat

  • Böbrek Taşları Hayatımızı Zorluyor

  • Ramazan Sonrası Sağlıklı Beslenme

  • Sıcak Yorgunluğu

  • Güneş Çarpması

  • Sıtma

  • Bağımlılık ve Psikotik Risk: Akıllı Telefon

  • Göz Tansiyonu: Glokom

  • Yollara Dikkat

  • Sarımsağın Faydaları

  • Wi-Fi Sinyallerinin Sağlığa

  • Kanserde Erken Teşhis Önemli

  • Yangın Anında Ne Yapmalıyım

  • Geriatrik Yaş Grubu Artıyor

Benzer Haberler